
MasterClasses 2022
Την Παρασκευή 11 Μαρτίου από τις 08.45 έως τις 18.00, πραγματοποιήθηκε και φέτος τα International Masterclasses for Particle Physics.
Το Γενικό λύκειο Βάμου συμμετείχε με 4 μαθητές και με τον Φυσικό του σχολείου Κουράκη Νεκτάριο ως υπεύθυνο και μέντορα στο πρακτικό μέρος της ημερίδας .
Οι μαθητές που συμμετείχαν : ?ilinskas ?ilvinas, Σταύρος Ψαρουδάκης , Χαρίκλεια Σταυριανουδάκη και Άγγελος Πολλάκης.
Διάκριση του ΓΕ.Λ. Βάμου στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών
Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών https://openedtech.ellak.gr/ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των έργων του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που πραγματοποιήθηκε την σχολική χρονιά 2020-2021.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν και διακρίθηκαν μαθητές του ΓΕ.Λ. Βάμου με την καθοδήγηση και εποπτεία του καθηγητή Φυσικής Νεκτάριου Κουράκη.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν, παρά του περιορισμούς λόγω της πανδημίας, εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους και πειραματίστηκαν μαθαίνοντας με Ανοιχτές Τεχνολογίες. Αρχικά δήλωσαν συμμετοχή πάνω από 1.000 μαθητές και 160 εκπαιδευτικοί με 128 ομάδες από όλες τις περιφέρειες της χώρας και τελικά σε 95 ομάδες μαθητών που συνέχισαν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού, χορηγήθηκε ο εξοπλισμός για να υλοποιήσουν το έργο τους.
Στο https://openedtech.ellak.gr μπορείτε να δείτε όλα τα έργα που υλοποίησαν οι μαθητές και τα διαθέτουν με ελεύθερες άδειες χρήσης ώστε να χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό από όλα τα σχολεία.
Όλα τα έργα των ομάδων που ολοκληρώθηκαν ήταν εξαιρετικά. Τα 41 έργα που διακρίθηκαν, ξεχώρισαν για την ιδέα, την υλοποίησή της, τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής-χρήσης και διδασκαλίας που δίνουν την δυνατότητα να είναι επαναχρησιμοποιήσιμα τα έργα και από άλλα σχολεία.
Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί θερμά όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό. Ιδιαιτέρως αναγνωρίζει τη δημιουργικότητά τους, αλλά και την συμβολή τους στο να δημιουργηθεί μια ευρύτερη κοινότητα με πρωταρχικό μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση. Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί το Ίδρυμα Ωνάση, που με την οικονομική του συμβολή, χορηγήθηκε ο απαραίτητος εξοπλισμός ανοιχτών τεχνολογιών σε πάνω από 90 ομάδες μαθητών από όλη την Ελλάδα.
Η διάκριση για το ΓΕ.Λ. Βάμου ήρθε με τις παρακάτω τρεις εργασίες:
Αναγνώριση Προσωπου με απομακρυσμενο έλεγχο και Τεχνολογία ΑΙ,
ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 2017-18
Σε αυτή την σελίδα μπορείτε να ενημερώνεστε για τους κυριότερους Μαθητικούς Διαγωνισμούς (λογοτεχνικούς, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, σχεδίου κ.α.). Για οποιεσδήποτε απορίες μπορεί να απευθύνεστε στους αρμόδιους καθηγητές.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
ΕΓΚΡΙΣΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ 21ου ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (21 ATHENS MODEL UNITED NATIONS)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ 16η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ-EUSO 2
Διαγωνισμό Μαθητικού ρεπορτάζ με θέμα ?Τύπος, Παιδεία και Τοπική Κοινωνία? διοργανώνει η εφημερίδα ?Χανιώτικα νέα? με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους.
Η θεματολογία των μαθητικών ρεπορτάζ μπορεί να αφορά τους μαθητές, την σχολική κοινότητα, την περιοχή τους ή την Παιδεία γενικότερα. Στον διαγωνισμό καλούνται να συμμετάσχουν δημοσιογραφικές ομάδες από τα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Χανίων.
Όλα τα ρεπορτάζ θα δημοσιευθούν σε ειδικό ένθετο που θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο με τα ?Χανιώτικα νέα? καθώς και στην ιστοσελίδα www.haniotika-nea.gr.
Στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη της ανάγκης να δοθεί βήμα στους νέους πολίτες ώστε να ακουστούν οι προτάσεις και οι προβληματισμοί τους για το μέλλον των τοπικών κοινωνιών. Δίαυλο επικοινωνίας σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί ο Περιφερειακός Τύπος, ως κοινωνός ιδεών και ως πεδίο διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων.
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Τα τρία καλύτερα ρεπορτάζ που θα επιλεγούν από την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού θα βραβευθούν σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Δεκέμβριου 2017. Λεπτομέρειες για την εκδήλωση θα ανακοινωθούν αργότερα.
? Η δημοσιογραφική ομάδα που θα κερδίσει το 1ο βραβείο θα λάβει 2000 ευρώ.
? Η δημοσιογραφική ομάδα που θα πάρει το 2ο βραβείο θα λάβει 1500 ευρώ.
? Η δημοσιογραφική ομάδα που θα κερδίσει το 3ο βραβείο θα λάβει 1000 ευρώ.
Καθ? όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού οι δημοσιογραφικές ομάδες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον μπορούν να λαμβάνουν τα ?Χανιώτικα νέα? στην διεύθυνση του σχολείου τους, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις και την δημοσιογραφική γραφή. Επίσης, θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν τα δημοσιογραφικά γραφεία των ?Χανιώτικων νέων? και να ξεναγηθούν δωρεάν στο μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο Τυπογραφίας που έχει δημιουργήσει η εφημερίδα. Σε όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στην δράση θα δοθεί το δίτομο έργο ?Η εφημεριδογραφία στην Κρήτη: 1831- 1913? (εκδ. Μουσείο Τυπογραφίας) για την βιβλιοθήκη τους.
Η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτελείται από τους:
?Παρασκευά Περάκη, διευθυντή της εφημερίδας Χανιώτικα νέα
?Δημήτρη Τσαλαπάτη, δημοσιογράφο, πρώην αντιπρόεδρο της ΕΣΗΕΑ
?Αντώνη Σκαμνάκη, επίκουρο καθηγητή δημοσιογραφίας ΑΠΘ, επιστημονικό σύμβουλο του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου
?Σταύρο Καλαϊτζόγλου, συνταξιούχο καθηγητή, αρθρογράφο
ΟΙ ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στον διαγωνισμό μαθητικής δημοσιογραφίας που προκηρύσσουν τα ?Χανιώτικα νέα? καλούνται να συμμετάσχουν δημοσιογραφικές ομάδες από τα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Χανίων.
Κάθε δημοσιογραφική ομάδα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους είκοσι μαθητές.
Τα κείμενα των ρεπορτάζ δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 700 λέξεις (με δύο φωτογραφίες) ή τις 400 λέξεις (με τέσσερις φωτογραφίες).
Τα ρεπορτάζ θα πρέπει να σταλούν σε ηλεκτρονική μορφή στο email students@haniotika-nea.gr με θέμα ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ μέχρι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017. Εκπρόθεσμες συμμετοχές δεν θα γίνονται δεκτές. Σε χωριστό έγγραφο θα πρέπει να αναφέρονται τα ονόματα των μαθητών και του επιβλέποντα καθηγητή καθώς και στοιχεία επικοινωνίας.
Για διεκρινήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα τηλέφωνα 2821051003 (εσωτ. 117) (Παρασκευάς Περάκης) και 6974020861 (Έλια Κουμή).
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ EUROSCOLA 2018
Παρακαλούμε να ενημερώσετε τις μαθήτριες και τους μαθητές των Β? και Γ? τάξεων των σχολείων ευθύνης σας, ότι μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό του Προγράμματος Euroscola, με θέμα:
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει πρωτοφανείς προκλήσεις, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στο εσωτερικό της: περιφερειακές συρράξεις, τρομοκρατία, αυξανόμενες μεταναστευτικές πιέσεις, κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες.
Ποιες θα πρέπει να είναι οι πολιτικές προτεραιότητες και ποιες μεταρρυθμίσεις πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν ώστε η Ευρώπη ενωμένη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτές σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο λειτουργώντας ως μια αποτελεσματική και συνεκτική οντότητα;»
προκειμένου να επιλεγούν για συμμετοχή στην ημερίδα Euroscola, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης θα εκπροσωπηθεί από είκοσι τέσσερις (24) μαθητές/τριες και τρεις (3) συνοδούς καθηγητές/τριες από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων. Ο αριθμός των μαθητών, που θα επιλεγούν από κάθε Διεύθυνση, θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των συμμετοχών στον διαγωνισμό.
Η επιδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για κάθε άτομο θα υπολογιστεί με βάση τη χιλιομετρική απόσταση, αφού αποσταλεί η κατάσταση με τους συμμετέχοντες μαθητές/τριες και συνοδούς καθηγητές/τριες και θα ανακοινωθεί στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κρήτης.
Επισημαίνεται ακόμα ότι:
- Οι μαθητές/τριες που θα επιλεγούν δεν πρέπει να έχουν συμμετάσχει στο διαγωνισμό Euroscola κατά το παρελθόν.
- Η ηλικία των μαθητών των ΕΠΑΛ δεν πρέπει να υπερβαίνει το 21ο έτος.
- Οι αλλοδαποί μαθητές από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ενδεχομένως επιλεγούν, θα πρέπει να έχουν τα απαραίτητα έγγραφα για να ταξιδέψουν.
- Τα κριτήρια επιλογής των μαθητών, εκτός από το βαθμό της έκθεσης (60%), είναι η πολύ καλή γνώση της Αγγλικής ή της Γαλλικής Γλώσσας (20%), που αποδεικνύεται με πτυχίο (με προτίμηση στο πτυχίο υψηλότερης βαθμίδας) καθώς και η καλή γενική επίδοση στα μαθήματα του σχολείου (20%).